Main FAQ Search Groups Members List Profile Private Messages
Log-in Register
 
Forum www.zgdteam.fora.pl Strona Główna
Mała zagadka :P
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zgdteam.fora.pl Strona Główna -> Off top
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BarSko
Przyjaciel zGd



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź RTK !!
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:30, 12 Lis 2009    Temat postu: Mała zagadka :P

Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie wiem czy mogłem to tu dodać ale jak coś to kasujcie Very Happy

Ostatnio mam małą sprzeczkę z kumplem o dwa style jazdy i spalanie samochodu przy danym stylu jazdy. Zagadka nie nalezy do łatwym lecz jak sie pomysli troche zna konstrukcje silnika i prawa fizyki to powinno sie wpasc na prawidłową odp Smile a wiec zaczynam Very Happy

Stoją obok siebie dwa takie same samochody (masa moc silnik) jest gong START obydwa samochody ruszają, ale jeden ma wcisniety gaz w podłoge a drugi tylko do połowy....ale obydwoje mają obowiązek zmieniac biegi przy 3 tys obr

który spali wiecej? dodam ze chodzi mi o silnik wtryskowy Smile a nie gaznikowy bo w gaznikowym ile dało sie gazu tyle spalil i wylecialo rurą i łatwo bylo zalac taki silnik a we wtryskowym jest lepsza technologia. czekam na wasze odp Smile jak bedziecie miec jakies pytania prosze pisac.

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał RS
~zGd member...!



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:24, 13 Lis 2009    Temat postu:

I tak wiecej spali auto ktore bedzie miało wcisniety gaz w podłoge. Tak mi sie przynajmniej wydaje
Z tym ze nie wiem do konca jak na wtrysku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał RS dnia Pią 0:28, 13 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Yaku




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:04, 13 Lis 2009    Temat postu:

Obstawiam opcję drugą.

Dlaczego?
Inaczej nie było by zagadki, prawda? Laughing
Co mogłoby być powodem w ciężkim samochodzie o małej pojemności. Próbując logicznie myśląc za prawdopodobne wydaje się że chodziło o obciążenie przy niskich obrotach..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Yaku dnia Pią 14:18, 13 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
~jeRRy
~zGd member...!



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:38, 13 Lis 2009    Temat postu:

hehe dobra zagadka Very Happy
jako że nie bardzo znam się na tych tematach, odpowiedz będzie na tzw "chłopski rozum" Razz ja to widzę tak, gaz opór czyli przepustnica otwarta na maxa=dużo powietrza automatycznie komputer podaje większą ilość paliwa i mieszanka jest bogata, pozostaje za nami smród gumy Razz
gaz do polowy=przepustnica do połowy czyli komputer podaje mniejszą ilość paliwa, mieszanka bardziej uboga i zamiast wyrwać z pod światem silnik został zmulony:P
ale to tylko chłopski rozum, wiadomo że komputer utrzymuje odpowiednie afr nie tak jak w gaźniku i nie poda więcej niż w danej chwili potrzeba, myślę że jednak z pedałem w podłodze silnik więcej spali bo będzie jechał na bogatszej mieszance a wiadomo jak bogatsza to więcej paliwa Razz
ale to tylko na chłopski rozum Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BarSko
Przyjaciel zGd



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź RTK !!
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:27, 13 Lis 2009    Temat postu:

czekam az sie wypowiedzą wszyscy Very Happy marcina wołajcie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
~jeRRy
~zGd member...!



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 3:57, 14 Lis 2009    Temat postu:

BarSko napisał:
czekam az sie wypowiedzą wszyscy Very Happy marcina wołajcie Very Happy

znając życie mało realne by się wszyscy wypowiedzieli.
a co do tematu to samochody ruszaja z gazem w podłodze? (drugi pół gazu)
i jak długo tak jadą? bo możliwe jest, mogę się mylić jak zawsze Razz , że spalą taką samą ilość paliwa, dochodzą do tego różne czynniki, tak trochę mało to sprecyzowane jak dla mnie:P w sumie nie znam się może dlatego Wink
btw.jeżeli znasz w 100% poprawną odpowiedz to powiedz skąd ja masz:P


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ~jeRRy dnia Sob 3:58, 14 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BarSko
Przyjaciel zGd



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź RTK !!
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:37, 14 Lis 2009    Temat postu:

odp znam z testów znam dobrze konstrukcje silnika i prawa fizyki na tyle zeby była dobra odp. Do tego dochodzi opinia ludzi ktorzy siedzą w tym od stop do głow i niebyle jakie mechaniki Very Happy no i oczywiscie tvn turbo Very Happy gdzie po dluzszej rozkmince można samemu wpaść na taką oto zagadke Razz zauwazylem ze zle odp tylko osoby ktore wiedzą ze auto ma jechac wlac benzyny zmieszac z powietrzem i juz Razz
moim zdaniem zagadka jest dobrze sprecyzowana a jesli ominąłem cos to zawsze mozna cos znależć ale najwazniejsze jest Razz wczoraj rozmawialem z marcinem i powiedzial to samo co Ty Jerry Razz ze ruszajać z gazem w podłodze samochod straci trakcje...ale w zagadce jasno jest powiedziane ze max mogą osiągnać 3 tys obr wiec tu juz na chłopski rozum z pizdy nie ruszy Very Happy tylko normalnie...zagadka sie tyczy raczej samego przyspieszenia stylu jazdy wynikiem czego jest spalanie Razz bo samochód z pedałem w podłodze jak juz sie chociaz toczy i wcisniesz mu pedal na maxa juz nie bedzie pisku tylko bedzie sie zbierał normalnie Razz chyba ze jest 400KM turbo i 500NM Razz ale to inna bajka i inne spalanie Very Happy

a znacie sie pewnie wszyscy w jakims stopniu bo wkoncu jezdzicie samochodami Smile tylko poprostu ja siedze w tym "głebiej" bo zawsze lubilem ciekawe podchwytliwe i z pozoru latwe zagadki Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BarSko dnia Sob 16:39, 14 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
~jeRRy
~zGd member...!



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:32, 14 Lis 2009    Temat postu:

Przyznam zagadka jest ciekawa i z pozoru niby łatwa ale daje do myślenia, tak więc skoro nikt nie podał odpowiedzi to czekamy na nią z bardzo dobrym argumentowaniem Very Happy
ps.ja się nie interesowałem zagadkami bardziej się coś przy nich dłubie, jakieś naprawy itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BarSko
Przyjaciel zGd



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź RTK !!
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:03, 15 Lis 2009    Temat postu:

PRAWIDŁOWA ODP TO TAKA ZE MNIEJ SPALI TEN CO MA PEDAŁ W PODŁODZE.
TO JEST BARDZO PROSTE, TEN KTORY MA WIECEJ WCISNIETEGO GAZU MA MNIEJSZY OPOR I SZYBCIEJ SIE ROZPEDZI PRZEZ CO SZYBCIEJ DOJDZIE DO 5 BIEGU I BEDZIE MIAŁ NP 100KM/H I 2 TYS OBR A TEN CO SIE ROZPEDZA WOLNO BEDZIE DALEKO ZA NIM I BEDZIE MIAL DOPIERO NP 2 BIEG 3 TYS OBR I 40KM/H WIEC MA WIEKSZE OBR WOLNIEJ JEDZIE I POKONA MNIEJSZY ODCINEK DROGI. PROCZ TEGO JAK WIADOMO SAMOCHOD KTORY SIE SZYBCIEJ ROZPEDZA SZYBCIEJ DOJDZIE DO TYCH 3 TYS OBR I ZMIENI BIEG NA WYZSZY I BEDZIE MNIEJSZE SPALANIE A TEN CO WOLNO SIE ROZPEDZA MA CALY CZAS WYSOKIE OBR MALY BIEG I MALĄ PRĘDKOŚĆ. W ZAGADCE JASNO JEST OPISANE ŻE OBYDWA SAMOCHODY MUSZĄ ZMIENIAĆ BIEGI PRZY 3 TYS OBR A JAK WIADOMO W SILNIKU WTRYSKOWYM SPALANIE JEST OD OD OBR SILNIKA A W SILNIKU GAZNIKOWYM SPALANIE JEST OD WCISNIETEGO GAZU BO TAM OTWIERA SIE PRZEPUSTNICA W GAZNIKU TYLE ILE WCISNIESZ PEDAL GAZU I DLATEGO MOZNA BYLO ZALAC SILNIK BO BENZYNA POSZLA A PREDKOSC I OBR ZA MALE I TO CO NIE SPALILO WYLECIALO RURĄ A SILNIKA WTRYSKOWEGO NIE ZALEJESZ BO TAM WTRYSK BENZYNY JEST CO OBR. DLATEGO TEZ SAMOCHOD CIEZSZY SPALI WIECEJ OD LZEJSZEGO MIMO ZE MA TEN SAM SILNIK PONIEWAZ SOBIE NIE RADZI Z MASĄ I WOLNIEJ SIE ROZPEDZA I JEST DLUZSZE SPALANIE A TEN CO JEST SZYBCIUTKI JUZ MA ZAPIĘTY 5 BIEG DUZĄ PREDKOSC A MAŁE OBR Smile MAM NADZIEJE ZE WYJASNIŁEM BARDZO JASNO Very Happy


W TEJ ZAGADCE TRZEBA POMYSLEC Razz I ZNAC TROCHE KONSTRUKCJE SILNIKÓW I PRAWA FIZYKI Razz SAMOCHÓD KTORY SLABIEJ SOBIE RADZI POTRZEBUJE WIECEJ ENERGII A ENERGIA W SILNIKU TO JEST PALIWO I NAPEWNO TAKI SAMOCHÓD MA WIEKSZY OPÓR OD TEGO LZEJSZEGO KTÓRY LEPIEJ SOBIE PORADZI Z PRZYSPIESZNIEM I POTRZEBUJE NA TO MNIEJ ENERGII CZYLI MNIEJ PALIWA

PZDR !

jakby uzasadnienie było nie jasne oczywiscie piszcie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
~jeRRy
~zGd member...!



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:12, 16 Lis 2009    Temat postu:

widzę nawet dużymi literami dla lepszego zrozumienia chyba Razz
BarSko napisał:

TO JEST BARDZO PROSTE, TEN KTORY MA WIECEJ WCISNIETEGO GAZU MA MNIEJSZY OPOR

silnik będzie usilnie starał się jak najszybciej rozpędzić auto to nie wiem czy opór będzie mniejszy, moim zdaniem obciążenie silnika będzie większe, a na pewno podzespoły np.panewki dostają mocniej po "dupie"
BarSko napisał:
CO SZYBCIEJ DOJDZIE DO 5 BIEGU I BEDZIE MIAŁ NP 100KM/H I 2 TYS OBR A TEN CO SIE ROZPEDZA WOLNO BEDZIE DALEKO ZA NIM I BEDZIE MIAL DOPIERO NP 2 BIEG 3 TYS OBR I 40KM/H WIEC MA WIEKSZE OBR WOLNIEJ JEDZIE I POKONA MNIEJSZY ODCINEK DROGI. PROCZ TEGO JAK WIADOMO SAMOCHOD KTORY SIE SZYBCIEJ ROZPEDZA SZYBCIEJ DOJDZIE DO TYCH 3 TYS OBR I ZMIENI BIEG NA WYZSZY I BEDZIE MNIEJSZE SPALANIE A TEN CO WOLNO SIE ROZPEDZA MA CALY CZAS WYSOKIE OBR MALY BIEG I MALĄ PRĘDKOŚĆ.

ja nie wiem o jakim samochodzie Ty mówisz ale trzymając gaz do połowy ten samochód nie będzie się rozpędzał wiekami, z logicznego punktu ujmując samochód szybciej się rozpędzający musi mieć bodziec ku temu czyli jednym z nich będzie paliwo, faktem jest, że proces rozpędzania obydwu aut będzie różnił się czasowo ale nie wiem czy na tyle by samochód z "pedalem w podłodze" spalił mniej w tej próbie od drugiego
BarSko napisał:
W TEJ ZAGADCE TRZEBA POMYSLEC Razz I ZNAC TROCHE KONSTRUKCJE SILNIKÓW I PRAWA FIZYKI Razz SAMOCHÓD KTORY SLABIEJ SOBIE RADZI POTRZEBUJE WIECEJ ENERGII A ENERGIA W SILNIKU TO JEST PALIWO I NAPEWNO TAKI SAMOCHÓD MA WIEKSZY OPÓR OD TEGO LZEJSZEGO KTÓRY LEPIEJ SOBIE PORADZI Z PRZYSPIESZNIEM I POTRZEBUJE NA TO MNIEJ ENERGII CZYLI MNIEJ PALIWA

no w naszym przypadku oba auta były identyczne a więc samochód który tak szybko się rozpędza potrzebuje więcej paliwa niż samochód który będzie się rozpędzał z pedałem wciśniętym do połowy, bo przecież musi przez coś się szybciej rozpędzać,
i jak samochód cięższy potrzebuje więcej energii na rozpędzanie się tak samo samochód szybciej rozpędzający się też jej więcej potrzebuje (czysta logika).
Reasumując cały temat, pytanie tkwi czy samochód który będzie jechał wolniej (z pedałem 1/2) spali naprawdę więcej paliwa ze względu na czas wykonywanego testu od samochodu który wykona to szybciej kosztem paliwa na danej próbie.

Wykonał ktoś takie doświadczenie? porównywał? są na to jakieś dowody?

btw.nie wieże, że jeżdżąc po mieście na pełnej "piździe" samochód Ci pali mniej niż przy delikatniejszemu wciskaniu gazu. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał RS
~zGd member...!



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocek
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:30, 16 Lis 2009    Temat postu:

~jeRRy napisał:

btw.nie wieże, że jeżdżąc po mieście na pełnej "piździe" samochód Ci pali mniej niż przy delikatniejszemu wciskaniu gazu. Wink

No raczej! Wiem po sobie jak jezdze i na ile mi wachy starcza Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin
~zGd member...!



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:41, 16 Lis 2009    Temat postu:

Moim zdaniem zagadka wymagała by większej ilości danych, aby ją w 100% poprawnie rozwiązać. Przede wszystkim czasy przejazdów oby dwóch samochodów i ich chwilowe spalniania. Dopiero po dokładnym obliczeniu możemy stwierdzić, który samochód spali mniej, a który więcej. Bez tego można tylko gdybać...

A co do dokładnego sprecyzowania zagadki - "obydwa samochody ruszają, ale jeden ma wcisniety gaz w podłoge " w tym wypadku ciężko by było obejść problemy z trakcją. Mogłeś napisac, że samochody są już w ruchu, wtedy nie było by żadnych wątpliwości Wink ( chodzi mi o naszą rozmowe na serwerze )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin dnia Pon 18:45, 16 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BarSko
Przyjaciel zGd



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź RTK !!
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:09, 16 Lis 2009    Temat postu:

Michał RS napisał:
~jeRRy napisał:

btw.nie wieże, że jeżdżąc po mieście na pełnej "piździe" samochód Ci pali mniej niż przy delikatniejszemu wciskaniu gazu. Wink

No raczej! Wiem po sobie jak jezdze i na ile mi wachy starcza Wink


tak tylko twoja jazda i nie tylko twoja bo moja i innych na pelnej pizdzie znaczy 6 tys obr a tu jasno jest zaznaczone obr standardowe dla silnika np 3 . a to jest ogromna roznica dla silnika i ogromna roznica w czytaniu ze zrozumieniem Razz

~jeRRy napisał:


Wykonał ktoś takie doświadczenie? porównywał? są na to jakieś dowody?



tak takie testy były na tvn turbo na komputeru pokładowym procz tego ja i wielu znajomych przeprowadziło takie testy w silniku na pelnej elektryce i wielopunktowym wtrysku
jezdząc zamulaszczo czyli przyspiszanie nie na pelnej pizdzie spalil mi dokladnie 13 litrow bo silnik sobie poprostu nie radzil...jezdzac zwawo (szybkie operowanie biegami) spalil mi 11.5 co mnie juz zadowala

ale widze ze dalej mylicie jedno pojecie Razz kto pisze o tym ze jezdzi sie na pelnej pizdzie? :> na pełnej pizdzie to znaczy but odcinka but odcinka wtedy spali w chuj wiecej...a tu pisze dokladnie ze obydwaj mają zmiane biegów przy tych samych obr. wiec tu nie ma butowania samochodu tylko jest sposob na lepsze przyspieszenie przez co szybciej zmieni biegi na wyzszy i lepiej sobie poradzi z pociągnieciem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BarSko
Przyjaciel zGd



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź RTK !!
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:16, 16 Lis 2009    Temat postu:

[quote="Marcin"
A co do dokładnego sprecyzowania zagadki - "obydwa samochody ruszają, ale jeden ma wcisniety gaz w podłoge " w tym wypadku ciężko by było obejść problemy z trakcją. Mogłeś napisac, że samochody są już w ruchu, wtedy nie było by żadnych wątpliwości Wink ( chodzi mi o naszą rozmowe na serwerze )[/quote]

tak tylko zwroc uwage ze mowa jest od 3 tys obr a z 3 tys obr nie stracisz trakcji a napewno nie na tyle aby stal w miejscu. ale skoro to bylo nie jasne moglem dodac jedno zdanie np "gong start samochody ruszyły i odrazu bo ruszeniu jeden dal gaz do podlogi a drugi do połowy" i to by bylo juz jasne w 100% a tak tylko w 80 Razz bo trzeba bylo sie domyslec ze z 3 tys nie ma takiego buta ze startu jak z pizdy Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
~jeRRy
~zGd member...!



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:17, 16 Lis 2009    Temat postu:

Czytanie ze zrozumieniem niedokładnie sprecyzowanego zdania...
ok nie ważne.

A więc jeśli były wykorzystywane takie doświadczenia mógłbyś podesłać może jakiegoś linka czy coś, chciałbym zobaczyć dane, wykresy jakieś.
co do spalania to dziwne (przy puszczam, że podane jest spalanie l/100km) strasznie dużo Ci pali Razz hehe żarty żartami ale tak na poważnie nie masz żadnych info z takich prób? temat ciekawy i z chęcią bym to przeanalizował.

ps.co do trakcji to samochód jak ruszy i dostanie pedał podłoga to może być z nią problem:P że nie zdarzysz zmienić biegu przy 3tys Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zgdteam.fora.pl Strona Główna -> Off top Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
xeon Template © Digital-Delusion
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin